Snitt søker ny handler

Snitt er en fantastisk hund. Hun er rask, lydhør, med masse tæl og engasjement. Hun tar agility veldig alvorlig og er rask i vendingene. Hun har ubegrenset med energi og vil helst trene og leke dagen lang. Hun har et stort potensiale innen agility (også kanskje andre hundesporter?) og er grunntrent opp til klasse 3 hvor hun nå konkurrerer. Hun har et stykke igjen før man kan si at potensiale er oppnådd da hun trenger mer trening på rc, tight turns og verbal+hinderdiskriminering. Resten er vedlikehold.

Jeg har ikke klart å gi Snitt det hun fortjener det siste året og derfor lurer jeg på om det er noen der ute som kunne tenke seg å ha Snitt på prøve i 6 mnd, frem til en endelig avgjørelse tas. Hun skal delta på World Agility Open i Nederland i mai, og jeg skal gå landslagsuttak med henne i juni. Etter det er jeg usikker på om jeg vil beholde henne, da hun ikke får nok trening for å bli bedre i agility, ei heller for å tilfredstille hennes behov for aktivisering i hverdagen. Hun kan være en håndfull.

Snitt er ikke tilstrekkelig sosialisert med barn, så har du behov for at hun skal omgås barn, så er dette ikke hunden for deg. Snitt er også tildels aggressiv mot andre hunder, samtidig som at hun er en veldig myk tispe, språklig sett. Hun trenger fremdeles litt passeringstrening, men responderer veldig bra hvis man holder det vedlike.

Hun går fra 0-100 på sekunder og er ikke en nybegynnerhund. Hun har høye drifter mtp å springe etter vilt, fugl, kanin og katt og må holdes under ganske god kontroll i hverdagen. Spesielt nå, da hun muligens føler seg litt understimulert. Hun kan også hoppe etter folk på sykkel, skateboard, rulleskøyter og lignende, og kan finne på å nappe. Hun er dog lett å bryte og styre, men man må være våken selv. Rett og slett en arbeidshund mer enn familiehund.

Hjemme er hun en skikkelig kosehund som er ordentlig snill og god i seg. Hun er i utgangspunktet positivt trent og trenger noen som er dyktige hundetrenere som er kreative og positive av natur.

Videoer av Snitt i aksjon (1 år gamle) finner du på youtubekanalen min.

https://www.youtube.com/user/lenekw/videos

Hvis dette høres interessant ut så send meg en pm på Facebook. Her er det kyllingtendenser involvert, men Snitt fortjener det beste.

Legg igjen en kommentar